Tworzenie logo

Z czego składa się logo?

Logo to paradoksalnie nie tylko przypadkowy zlepek ikon i tekstu. Jeżeli mówimy o profesjonalnym wykonaniu projektu, wszystko powinno mieć swoje odpowiednie nazewnictwo i być zlokalizowane w odpowiednim miejscu. Na logo składa się sygnet – jest to ikona, a raczej kształt, znak szczególny mający nawiązywać swoim wyglądem do nazwy firmy, czy produktu lub usługi oferowanej przez nią. Idąc dalej – logotyp, czyli nazwa firmy, usługi, bądź oferowanego produktu, w zależności od specyfikacji zlecenia. Może być to własnoręcznie zaprojektowana czcionka, aczkolwiek w większości przypadków używa się czcionek wykonanych przez zewnętrznych projektantów. Logo może zawierać również slogan, aczkolwiek wiele projektów go nie zawiera. Patrząc przez pryzmat spójności i minimalizmu, ma to swój uzasadniony sens. Te trzy elementy, składają się finalnie na logo, które jest identyfikacją firmy, bądź brandu.

Proces tworzenia logo

Proces tworzenia logo nie jest wcale tak prosty, jak się wydaje. Rozpoczyna się on bowiem od konsultacji z klientem, zapoznania się z ofertą firmy, bądź produktu, dla którego logo będzie tworzone. Następnie przygotowywany jest wstępny szkic, koncepcja sygnetu, która po konsultacji z klientem i ewentualnej akceptacji, przenoszona jest do programu graficznego w formacie rastrów, bądź wektorów – częściej wybierany oraz rekomendowany typ do tworzenia logo to wektor, ponieważ nie traci na jakości przy ewentualnym skalowaniu, w dodatku taki projekt może być wykorzystywany w wielu miejscach bez konieczności tworzenia odrębnych rozmiarów na potrzeby chociażby druku.

Jak powinno wyglądać dobrze zaprojektowane logo?

Dobrze zaprojektowane logo to przede wszystkim takie, które w sygnecie zawiera cechy szczególne brandu oraz kojarzy się z oferowanym produktem, czy usługą. Dodatkowo musi być estetyczne oraz w miarę możliwości maksymalnie minimalistyczne. Tak wykonane logo kojarzy się z profesjonalizmem i wzbudza zaufanie wśród potencjalnych klientów.

W jakich formatach tworzymy loga?

Loga w naszej ofercie tworzone są w dwóch formatach – pierwszy, rastrowy jest niezalecany, ponieważ logo powinno być uniwersalne i w łatwy sposób dostosowywalne do odrębnych rozmiarów. Jeżeli w przyszłości zaszłaby potrzebna wykonania wizytówek, banneru reklamowego, czy oklejenia samochodu firmowego – logo rastrowe nie spełni swojej roli. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku loga rastrowego, jest one stworzone z wielokątów i można je dowolnie skalować. Dostosowuje one swoją rozdzielczość do rozmiaru, stąd można je wykorzystać wszędzie, gdzie zachodzi taka potrzeba. Warto również nadmienić, że firmy drukarskie niechętnie przyjmują projekty log rastrowych, ze względu na wcześniej wymienione cechy charakterystyczne tego formatu.

LOKALIZACJA

DANE KONTAKTOWE

kameal-design

67-120 Kożuchów, ul. Kościuszki 15/6

[email protected]

+48 725079255

FORMULARZ KONTAKTOWY

WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

Realizujemy usługi głównie dla klientów z miejscowości takich jak: Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra, Krosno Odrzańskie, Świebodzin, Nowa Sól